14. syyskuuta 2012

silmää harjaannuttamassa


aika ristiä, korkata ja rikkoa pullo blogini kylkeen - nyt herätettiin tämäkin opiskelukalu henkiin!

maanantain tehtävänanto: käy kolmessa erityyppisessä myymälässä ja tutki niiden visuaalista ilmettä. siispä oli aika hieroa silmät kirkkaiksi, ruuvata aivoratakset raksuttamaan ja suunnata kohti salon "liikerunsautta". näin tyttöihmisenä ja seuraeläimenä mitäänhän ei ole miellyttävä tehdä yksin, joten toveri oli luonnollisesti napattava kainaloon - kaksi päätä kun on aina viisaampi kuin yksi!

asko
mielenkiintoista ja tyylikästä värivaihtoehto -esittelyä
heti sisään astuessa yleisilme on siisti. liike on järkevästi jaoteltu puoliksi huonekalujen ja sisustustarvikkeiden kesken, jolloin jo ovella pystyy hahmottamaan omien tarviketarpeidensa olinpaikan. huonekalupuoli oli edelleen paloiteltu niin sohva-, ruokailu-, sänky-, jne ryhmiksi, jolloin saman huonekalun eri mallitarjonta on helppo vertailla. ja mikä mahtavinta - liikkeessä on sisustettuna, tapetoituna sekä järjesteltynä muutamia esimerkkitiloja mm. olohuoneesta. sekö vasta on markkinointia, kun asiakas saa liikkeessä inspiraation oman kodin sisustamiseen ja varmasti tyhjentää kukkaroaan kyseisen yrityksen kassakoneeseen, jotta saisi omasta olinkolostaan samantuntuisen! go asko.


ensimmäinen liikkeen katseenkiinnitsijä

saatko inspiraatiota?

vero moda
liikkeen pienet näyteikkunat antavat näkymän melkein yhtä pieneen liikkeeseen, !mutta! kuinka onkaan osattu ottaa joka ikinen irtoava pinta-ala hyötykäyttöön. tasoja, rekkejä, hyllyjä ja naulakoita on sijoiteltu viisaasti ja ne antavatkin, ei ollenkaan pahannäköistä, korkeusulottuvuutta. katseenvangitsijana toimivat keskelle liikettä asetetut mallinuket, jotka henkivät samaa tyyliä kuin näyteikkunassa olevat kollegansa. suurinosa asusteista on keskitetty yhteen liikkeen kohtaan, jolloin ne ovat helposti löydettävissä kuin verrattuna siihen, että saisit metsästää käsikorua kassalta ja siihen sopivaa kaulakorua sovituskopeilta. vaatteiden esillepanosta huomaa niiden asettelijan lukeneen jonkinlaista sommitteluopasta - mm. havaittavissa symmetrisyyttä ja "kylkiäistuotteita". ei paha tämäkään.

     
                yksinkertaista, mutta tarvitseeko muutakaan
symmetria myy, vai myykö?
kyllä, veromodan sesongin aihe tulee selväksi..
           
                  helppoa, nopeaa ja vaivatonta löytöä

























glitter
jonkinasteista väriskaalajaottelua
korukauppa - pakko päästä näpertämään jokaista killutinta! vaan ei, nyt piti yrittää toimia ammattimaisesti ja katsella yleisilmettä. ensimmäisenä huomaa värin kirjon, mutta ei ollenkaan häiritsevästi. korut ja asusteet on osattu asetella niin epäsymmetrisen symmetrisesti, että ne sopivat toisiinsa ilman minkäänlaista riitaa. myös jonkinlaista jaottelua noin periaatteessa on mahdollista huomata, mutta sitten taas toisaalta ei milläänlailla niin, että osaisin sitä selittää. yksinkertaisesti sanottuna samat asusteet eivät ole vain yhdessä liikkeen kohdassa, mutta jostain syystä tiedät missä ne ovat. olit sitten käynyt kyseisessä liikkeessä aiemmin tai et - tämäkö onkin mielenkiintoista! henkilökohtaisesti olen aina pitänyt glitter -liikkeestä ihan jo noin
 tavallisena kuluttajana, eikä tämä uusin "ammattilaisen" silmin katselu muuttanut tätä mielipidettä miksikään.

samanhenkisyys sopii hyvin yhteen

houkuttelua - viimehetken ostoksen vielä kassajonossakin









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti